Aktuality / Novinky

Sběr papíru XXXVI. - 25. 9. - 27. 9. 2019

17.8.2019 10:29:41 | Jindřich Slunečko | Sběr papíru Pata a Mata

Vážení rodiče a žáci,

sběr papíru jsme naplánovali 25. 9. - 27. 9. 2019.

Hezký zbytek prázdnin.

Pat a Mat

sber_papiru_36.doc

Benešovský běžecký festival 22. 9. 2019

9.7.2019 06:22:21 | Jindřich Slunečko | Atletika

Pojďte si s námi s Jiráskovkou zaběhnout Benešovský běžecký festival 2019

Chorvatsko 2019

12.6.2019 19:08:47 | Zdeňka Varga

Malá ochutnávka z ozdravného pobytu - Pakoštane 2019!

Celý článek

Kroužek volejbalu a florbalu se ruší

10.6.2019 08:08:00 | Jindřich Slunečko

Tento týden 11. 6. není kroužek volejbalu, 12. 6. 2019 není kroužek florbalu.
Děkujeme. Vaši trenéři

Anglie 2019

6.6.2019 19:30:54 | Zdeňka Varga

V Anglii nám bylo dobře!

Ve dnech 5.5. – 11.5.2019 jsme se vydali na dlouho očekávanou cestu do Anglie. Autobus nás vyzvedl před školou v neděli 5.května a vyrazili jsme přes Německo, Belgii a Francii do Anglie. The White Cliffs of Dover jsou proslulé útesy na britském pobřeží, které se rozkládají v okolí Doveru. Od francouzského města Calais je dělí jen 34 km. A právě tudy jsme se rozhodli dostat z evropské pevniny na britské ostrovy. Na trajekt jsme vstoupili po čtvrté hodině ranní. Po plavbě dlouhé asi hodinu a půl, jsme připluli do Doveru. Zbývaly jen dvě hodiny jízdy a konečně jsme mohli vystoupit z autobusu a začít prozkoumávat Londýn, který byl naším prvním cílem. Prohlídku jsme zahájili v Greenwich parku u známé královské observatoře. Prochází tudy nultý poledník, který jsme společně překročili a poté se svezli lodí po řece Temži kolem The Isle of Dogs až k mostu Tower Bridge. Nejprve jsme navštívili historický The Tower of London, který za svou téměř tisíciletou historii sloužil jako královský hrad, pevnost, vězení, místo poprav a nyní je domovem korunovačních klenotů. Dále nás čekala prohlídka expozice Tower Bridge Exhibition, včetně procházky po skleněné lávce s výhledem na moderní stavby Londýna. Cestu podél Temže k monumentální St. Paul´s Cathedral nám zpestřovala paní průvodkyně zajímavým výkladem o historii, námořnictvu, Alžbětě I., Shakespearovi, divadle, atd. V podvečer jsme přešli Millenium Bridge a podívali se ke galerii Tate Modern. Od repliky divadla Shakespeare Globe Theatre jsme se loďkou vrátili zpátky do Greenwiche, kde na nás čekal autobus. Skoro dvě hodinky v autobusu uběhly jako voda a všichni jsme se těšili na večeři a postel v našich adoptivních anglických rodinách.

Ráno nás čekala typická sladká snídaně v podobě toustu s marmeládou a musli. Naše rodiny nás po dobu pobytu u nich doma odváželi a přiváželi na místo setkání. V přímořském letovisku Brighton nás po tři dopoledne čekala výuka angličtiny s rodilými mluvčími. Výuka byla zaměřená zejména na prohloubení slovní zásoby, opakování gramatických jevů a přechod z pasivní formy znalosti angličtiny do formy aktivní. Po prvním dopoledním bloku jsme odpoledne strávili objevováním Brightonu. Návštěva tzv. i360, velké vyhlídkové věže ve tvaru létajícího talíře byla úžasná. Všichni jsme absolvovali vyhlídkový let a pokochali se výhledy z výšky až 138 metrů. Poté se prošli po oblázkové pláži, nasbírali pěkné kamínky či mušle a vydali se po přímořské promenádě k zábavnímu molu, které do moře zasahuje více než 500 metrů. Navštívili jsme mořské akvárium Sea Life. Prošli se městem, viděli královský palác, který je vystavěn v orientálním stylu, tzv. Royal Pavilion a dostali čas na nákupy suvenýrů a dárečků. Večer jsme opět vyrazili na místo srazu, kde si nás naše rodiny vyzvedly, navečeřeli jsme se a procvičovali se v anglické konverzaci.

Čtvrtý den našeho pobytu jsme dopoledne opět pilně komunikovali s rodilými mluvčími a odpoledne jsme přejeli do přímořského městečka Hastings. Po cestě jsme se ještě mimo náš určený program zastavili v typické anglické vesničce a viděli postavu tzv. The long man of Wilmington (mystický strážce kopců South Downs, vysoký 72 metrů). V Hastings, které má stále svou starou rybářskou část, jsme navštívili pašerácké jeskyně. Po prohlídce těchto zajímavých míst jsme pokračovali na útesy Beachy Head, ikdyž ráno jsme byli na pochybách, zda se tam vůbec podíváme, neboť lilo jako z konve a celé dopoledne padaly z nebe trakaře (angličané říkají – It´s raining cats and dogs!). Když dopolední výuka skončila, bylo slunečno. Útesy jsme nemuseli z programu vyřadit. Byli jsme moc rádi. Na útesech nás to málem odfouklo, ale krásné výhledy za to stály! Prošli jsme se po skalních útesech a oblázkové pláži u Birling Gap. Byl to zážitek!!!

Poslední dopolední výuka angličtiny byla obohacena o předávání certifikátů a společné focení. Rozloučili jsme se s našimi lektory. Pak už nás čekal odpolední program s návštěvou mohutného hradu Arundel, který je rodinným sídlem vévody a vévodkyně z Norfolku. Hrad jsme si důkladně prohlédli, nafotili se uvnitř hradu i venku, v kapli i nádherně upravené zahradě. Poté jsme přejeli do Chichesteru, historického městečka s pěknou katedrálou, do které jsme se také podívali. Ve volném čase jsme měli možnost nakoupit si suvenýry. Večer patřil rozlučkové večeři s našimi hostiteli a hlavně balení na celodenní výlet po Londýně a noční přejezd trajektem do a přes Francii, Belgii, Německo a České republiky.

Páteční ráno bylo v rodinách velmi rychlé a hektické, neboť z Brightonu bylo potřeba odjet časně, abychom se nedostali do ranní dopravní špičky na příjezdu do Londýna. Cesta proběhla podle plánu a před námi byl opět překrásný slunný den, slibující nádherné výhledy a zážitky. Na úvod dne jsme se proletěli na obřím vyhlídkovém kole London Eye. Po přibližně deseti minutách strávených ve frontě jsme se konečně dostali do „kapsle“. Projížďka trvala půl hodiny, vyfotili jsme desítky fotek zachycujících centrum Londýna se všemi jeho krásami. Před projížďkou jsme ještě stihli zhlédnout sice krátký, ale okouzlující 4D film (The London Eye 4D Film Experience). Hlavním sponzorem London Eye je Coca-Cola a film je tedy precizně zpracovaný a velmi zábavný. Poté nás čekala procházka místy, která se nejvíce zapsala do historie města: viděli jsme Buckingram Palac, Westmister Abbey, The Houses of Parliament, vládní třídu Whitehall, náměstí Trafalgar Square, The Horse Guards, St. James Park. Metrem jsme přejeli k fotbalovému stadionu Chelsea FC, kde jsme si zavzpomínali na úspěchy brankáře Petra Čecha a nedávno odehraný zápas se Slávií. Prošli jsme si muzeum, útroby stadionu, šatny hráčů, tribuny a dozvěděli se, kde se nachází nejlepší místa, kolik stojí lístek, atd. A zase jsme si troufli na londýnské metro a přejeli na světoznámé náměstí Piccadilly Circus, něco vyfotili, něco pojedli a pokoupili a opět metrem dojeli na North Greenwich, kde na nás čekal autobus. Tím skončil náš nádherný výlet Londýnem a celou Jižní Anglií.

Kroužek florbalu červen 2019

4.6.2019 20:07:23 | Jindřich Slunečko | Florbal

kroužek florbalu 1. - 5. tříd se bude konat v červnu v těchto termínech:
středa - 5. 6., 19. 6. 2019
pátek - 7. 6., 14. 6. 2019.

Děkujeme.

Vaši trenéři

Vybíjená chlapci červen 2019

4.6.2019 19:50:34 | Jindřich Slunečko | Vybíjená

Vážení rodiče a žáci,
kroužek vybíjené chlapců bude ještě konán v termínech 6. 6., 13. 6. 2019 - 6: 30 - 7: 40 hodin. V těchto datumech je možno navštívit otevřený trénink pro žáky, kteří nechodili na tento kroužek - 2., 3., 4. třída. Připravujeme se na novou sezonu 2019 - 2020.
Družstvo chlapců v letošním školním roce obhájili účast na republikovém finále v Nové Pace, držte nám palce.
M. Blažková, J. Slunečko

POHOD - přidáno něco fotek

30.5.2019 15:19:24 | Petr Šedivý

Jak jsem slíbil upozornění, přidal jsem k článku něco fotek - http://www.zsjiraskova.cz/archiv-clanku/jiraskova-na-pohodu

Kroužek florbalu se v pátek 31. 5. 2019 nekoná

27.5.2019 22:01:27 | Jindřich Slunečko | Florbal

Páteční florbalový kroužek pro neúčast trenérů 31. 5. 2019 zrušen. Děkujeme za pochopení. Trénujte samostatně, makejte na sobě!
Vaši trenéři

Kroužek florbalu se v pátek 31. 5. 2019 nekoná

27.5.2019 21:59:31 | Jindřich Slunečko | Florbal

Pohár rozhlasu 2019

1.5.2019 18:24:13 | Jindřich Slunečko | Atletika

Propozice atletické soutěže - Pohár rozhlasu 2019 - Vlašim - 13. 5., 14. 5.