Archiv článků
Den zdraví
11.5.2009 11:31:37 | Hana ČernáRáda bych Vás seznámila s hodnocením projektu 2.stupně naší školy DEN ZDRAVÍ, který proběhl v době měsíce dubna. Vybrané téma ke Dni zdraví bylo: „Pozitivní a negativní vlivy, které ovlivňují zdraví člověka“.
Světová zdravotnická organizace, která vznikla v roce 1946 vyhlásila každoročně na celém světě 7.duben jako Světový den zdraví a v tento den nabyla platnost i Zakládací smlouva.
K tomuto dni se během měsíce dubna připojilo 22 učitelů se svými žáky a zařadili toto téma do jednotlivých předmětů:
Český jazyk a literatura:
1) Životní styl – jak životní styl ovlivní náročné životní situace
2) Význam lidského zdraví pro jednotlivce a společnost
3) Negativní vlivy na zdraví pomocí zábavných aktivit
4) Jídelníček – zrcadlo obezity (zpracovat zdravý a nezdravý jídelníček na jeden den včetně pitného režimu)
5) Zpracovat žádost na ozdravný pobyt u moře
Cizí jazyky – anglický jazyk, německý jazyk:
1) Zdravé a nezdravé potraviny – využít cizojazyčný slovník
2) Orientace v obchodní síti – angličtina na etiketách potravinář. výrobků
3) Nevhodné stravovací návyky v restauracích typu Kfc, McDonald
4) Pitný režim – anglické tradice a zvyky pití čaje
5) Výukový program „Co mohu udělat pro své zdraví“
Matematika:
1) Pomocí vzorce vypočítat promile alkoholu v krvi
2) V procentech vyjádřit množství tuku v sýrech
3) Procentuelní zastoupení zdravých potravin v jídelníčku pro určitý počet osob
Fyzika:
1) Jak působí magnetické pole na zdraví člověka (pozitivní i negativní vlivy)
Dějepis:
1) Hygiena ve starověku – srovnat hygienu ve starověku s dnešní dobou
Zeměpis:
1) Zdravotní zařízení působící v zájmu ochrany zdraví a zdravotní péče – lázně v ČR a na Slovensku (lázně slouží lidem nejen ke zdraví, ale i k estetickému cítění – výtvarná výchova – dekorativní úprava projektu)
2) Globální oteplování – jak působí klimatické změny na člověka
Chemie:
1) Jak ovlivňují člověka umělé a přírodní látky (alkohol, tabákové výrobky, drogy, chemie a zbraně
2) Působení atmosféry a životního prostředí na zdraví člověka - vliv oxidu uhličitého – užitečný i škodlivý plyn
3) Škodlivé látky v cigaretě – zápis do vzorce
Přírodopis:
1) Pěstujeme rostliny, chováme zvířata (význam léčivých rostlin v lékařství, léčba alergie, hipoterapie postižených dětí - chov koní)
2) Strom mého života – výsadba zeleně – produkce kyslíku – podpořit hlediska ochrany zdraví před dopady klimatických změn
3) Jak historie Země ovlivnila život člověka – cesta do geologických ér, přizpůsobení člověka a vliv životního prostředí
Občanská výchova:
1) Duševní a fyzické zdraví – náročné životní situace v životě člověka – stres, flustrace
Rodinná výchova:
1) Jak zvládnout řešit náročné životní situace bez návykových látek
- negativní dopad na zdraví člověka
Výchova ke zdraví:
1) Výukový program „Živá voda“– realizovaný Centrem ekologické výchovy Ekodomov Kutná Hora
Hudební výchova:
1) Hlasová hygiena a její vliv na zdraví člověka – negativní vlivy na hlas (kouření, alkohol, klimatické změny…)
Výtvarná výchova:
1) Výtvarné zpracování postavičky ze sladkostí, ovoce, zeleniny
2) Výtvarné zpracování plakátu o škodlivosti kouření
3) Výtvarně vyjádřit lidské tělo v pohybu – správné držení těla
Tělesná výchova:
1) Soubor cvičení na správné držení těla – pohybová aktivita
V projektech byly použity různé formy práce – skupinová práce, prezentace jednotlivců, práce na internetu, práce s odbornou literaturou, problémové vyučování a výukové programy.
Hlavním cílem projektu DNE ZDRAVÍ bylo, aby si žáci uvědomili, že zdraví je dar, kterého by si měli vážit. Měli by i zvolit tu správnou cestu ke zdraví, která je založena na správné životosprávě, pohybové aktivitě duševní pohodě a bez všech návykových látek a závislosti na nich. Jedině tato cesta vede k ochraně našeho zdraví.
V Benešově dne 30.dubna 2009
Zpracovala: Mgr. Hana Černá